رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نیرو‌های تروریست آمریکا به‌طور کامل از منطقه  خارج نمی‌شوند

17:24 - 27 آبان 1399
کد خبر: ۶۷۵۲۵۸
دسته بندی: سیاست
کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه هر تصمیمی در زمان اوباما انجام می‌شد، مانیفست حزب دموکرات همان را اجرا می‌کند، می‌گوید نیرو‌های تروریست آمریکا هیچگاه از منطقه  غرب آسیا به‌طور کامل خارج نمی‌شوند.
احمد بخشایش اردستانی در گفت‌وگو با میزان، درباره احتمال خروج نیرو‌های تروریست آمریکا از منطقه غرب آسیا با احتمال تغییر رئیس جمهور این کشور گفت: نیرو‌های نظامی آمریکا هیچگاه از منطقه  غرب آسیا به‌طور کامل خارج نمی‌شوند.

وی بیان داشت: کارتر و اوباما هم دموکرات بودند و در دوره ریاست جمهوری آنها نیز آمریکایی‌ها دخالت و حضور نظامی در منطقه غرب آسیا داشتند؛ هر تصمیمی در زمان اوباما انجام می‌شد، مانیفست حزب دموکرات همان را اجرا می‌کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران عنوان کرد: ترامپ کارهایش یکباره و ناگهانی بود و با توجه به اینکه در زمان انتخابات قول داده بود نیروهایشان را از عراق و افغانستان خارح می‌کند، حالا با عدم موفقیت در این دوره از انتخابات، از روی لجبازی در حال کاهش نیرو‌های نظامی آمریکا از افغانستان است.
 

بخشایش اردستانی عنوان کرد: با روی کا رآمدن بایدن، حتما وی سیاست‌های متضادتری در عرصه بین الملل در پیش خواهد گرفت و حتما با اروپا و مخصوصا آلمان روابط نزدیکتری برقرار خواهد کرد. 


کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: اولین اقدام بایدن رسیدگی به آن شکاف عمودی و افقی است که در آمریکا به وجود آمده است. آقای ترامپ ۷۰ میلیون رای دارد و زیر بار انتخاب بایدن هم نمی‌رود و از طرف دیگر ترامپ یک فرد نیست، نماینده حزب جمهوریخواه است که ۷۰ میلیون پشت سر او هستند.

وی عنوان کرد: ترامپ روی ایران فشار بسیاری آورد ولی موفق نشد راهی برای مذاکره بگشاید و از سوی دیگر سردار سلیمانی را در کشور ثالثی ترور کرد که وجهه بدی از این کشور در اذهان عمومی بجا گذاشت؛ همچنین ماسک زدن را مسخره می‌کرد و وقتی خیلی از طرفدارانش مردند، فهمید باید کرونا را جدی بگیرد و چون کرونا را جدی نگرفت، ضربه فراوانی در این دوره از انتخابات خورد.

کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: یکی دیگر از مشکلاتی که بایدن با آن مواجهه است بیکاری میلیونی بعد از کرونا است که با سیاست‎های نژادپرستانه ترامپ درباره مهاجران، بر آتش خشم مردم این کشور هم دمیده شده است . برخی از طرفداران ترامپ، مهاجران را علت اصلی بیکاری خود می‌دانند که همین امر، شکاف‎های اجتماعی و سیاسی بیشتری در آمریکا ایجاد کرده است. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *